Wednesday, December 31, 2008

tahun 2008

hellow kawan2... heeem kejap jek tahun 2008 ni akan tamat... tinggal lagi 13jam 15 minit untuk habis tahun ni dari jam aku dok menulis nih.. heeemm.. banyak yang terjadi tahun ni... tahun ni jek aku dah tukar 2 tempat kerja... yang pertama kerja kat shalam dkt 6 bulan.. than sambung kerja kat ampang kerana gaji yang ditawarkan lebih baik... dalam tahun ni bnyk yang aku belajar lagi walaupun tahun ni aku dah abis study kt kolej tp disebab kan aku kerja lain dari bidang aku belajar.. jadinye aku belajar bende baru. iaitu komputer.. sekarang aku dah tau pasal computer dan sangat pandai untuk setting n selesaikan masalah router internet sehinga kan bos aku yang baru ni terpingga2 mane la aku belajar setting bende yang paling payah buat die nih.. heheheh de IP address.. web key la ape lah.. hehhe.. 2) aku rase sgt bekerja sbb kerja yang ke2 ni ade lah kerja die office. tak seperti yang kerja yang td.. td kt kedai.. skang kat office.. buat admin,akuan, n dispatch la jugak.... heheh.. aku dan banyak tau name2 jalan kt KL ni dgn betul... hehehhe.. sejak aku kerja ni aku dah penah pegang kuantiti duit yang banyak.. lebih banyak dari yang anda dapat fikir kan.. heheheh tp pegang jek la sbb bkn duit aku duit company... hehhehe.. tahun 2008 jugak abang aku yang sulung dah kawin....(majlis perkahwinan pertama dalam family aku) tahun 2008 jugak aku dah merasa convocation.... merasa jugak setelah habis kan 15k study selama 2tahun setengah dengan tanpa sebarang repid.. dan convocation tu berjaya dengan kehadiran semua pihak... kawan2 ku.. yeahh... tahun 2008 jugak... dah membuktikan aku berjaya menempuh masalah utama dalam diri iaitu sifat fikir ape difikiran orang lain dan ketakutan dalam diri sendiri... aku dah boleh pg gym tanpa kawan2 dan sesiape(pg sorang2 bodo2 jek masuk) hahahha... emm tahun ni jugak aku mula menjalani hidup berdikari, aku dah mampu beli baju sendiri, kasut sendiri(raya pakai duit sendiri eh shoping), belanje family makan, bagi duit kt mk bapak aku lebih 100% dari waktu aku kerja kat Shah alam dulu.. aku dah mampu support adik2 aku kalu mereka mintak tambah duit untuk beli barang yang mereka mahukan... dan paling penting duit raya!!! aku dah belajar bagi duit raya kat adik2 aku.... hehehhehe...

so.. banyak kejayaan aku dah mampu tempuh tahun ini.. dan harap tahun depan akan lebih lagi bermakna dengan bende2 yang baik.... dan tidak dilupakan aku lebih rapat dengan kawan2 rapat aku,my Best friend 4ever aku AND my lovely kak long aku dari tahun2 lepas... heheh.. perpaduan itu penting...... buat kawan2 yang dilanda masalah dan musibah tahun ini... bawak2 bersyukur sbb disebalik masalah dan musibah yang melanda diri ade hikmah yang mana korang akan rasa pada masa2 hadapan kerana terjadinye musibah berkenaan sekarang... be strong ok "KAWAN"2 ku....so.. bye2 2008 hellow 2009..


P/S:harap2 2009 dapat beli kate honda city baru tu sbb ianye sgt lawa awww awww(chntik gle).. hehehe... dan kepada bos cepat2 la naik kan gaji aku supaye aku mampu beli kereta tersebut..

2 comments:

Anonymous said...

best friend forever.. ngeeeeheehee

loveLynUruL said...

hey kita pon mengidam honda city itu ..mengancam abis ...tapi dik,tak elok online masa keje