Tuesday, February 9, 2010

Terakhir.

(kalu nak anda yang baru mengikuti blog ini, utk paham posting ni sila baca dari posting bertajuk 2010 kembali....)


Hellow fellow friend.. Sambungan dari posting lepas.. Selepas je habis pembedahan.. Aku dibawa semula ke wad 4c untuk mendapat rawatan lanjut. Aku ditemani adik perempuan dan mak aku.. Pagi esoknya.. Aku mintak hp dari abang aku.. Dan ade beberapa msg dan misscall dari kawan-kawan yang masih tak tahu aku accident... Aku pun start bagi tau nama yang misscall dan msg tertinggi iaitu Amer.. Lepas tu bg tau kak long.. Dan beberapa kawan lagi.. ada la beberape soalan yang diajukan oleh kawan2... Mcm mana boleh accident... wad mana apa semua.. Berbalik semula dengan keadaan aku.. Selera makan aku telah jatuh mendadak.. kalu macam roti tu.. Sekali gigit je.. Lepas tu dah xlalu dh.. Hanya mampu terlantar.. Xboleh gerak apa2.. Tengah hari sikit... ada 3 orang kawan2 rapat datang melawat iaitu amer, kak long dan mr k.. tapi masa tu keadaan sangat teruk.. Urin pun still ada bleeding.. jadinya.. nak becakap pun sangat susah..., 12/11/09.. Hari ketiga.. Pagi2.. Nurse datang.. Dengan nada(agak bising) dan ayat macam ni.. "fazli!!! Bangun la... Awak bukan ada patah ke apa2.. Org patah2 pun dah duduk atas kerusi... Bangun duduk dekat kerusi ni.. Kami nak tukar cadar..." aku masih sakit.. Tapi bila nurse membebel.. Aku cuba la berdiri.. Sumpah sakit.. tapi nurse tu "ha!! Bangun2.. Duduk sini..(kepala hotak die.. Bukan die xtau aku punye luka dekat peha kanan, peha kiri sebelah bawah, dengan dekat bawah pinggang skit pun ada luka, die boleh suruh aku duduk!!!). Disebabkan semak dengar die bebel.. Aku berdiri la.. Sekali nak pengsan plak.. Langsung die plak yang cuak.. "baring balik2.." part yang sakit lagi adalah masa nak cuci luka.. Huh... Memang kaw gile..memang penghapus dosa la.. Haha...

Lepas beberapa hari duduk wad dekat hospital selayang, aku pindah ke hospital sungai buloh, dekat hospital sungai buloh la paling lama aku duduk, 2 bulan dalam wad, wad 5C macam2 orang aku jumpa.. Masa dalam wad topic yang sering dibincangkan.. Accident dalam paper.. Starting die macam ni "hui... Accident hari gile2nya..".. Haha.. Masa dalam wad, aku pernah duduk dengan 1 budak berusia 15 tahun berbangsa cina.. Budak tu masuk wad masa tu aku sedang tidur.. Sedar2 dah ada dh kan, pulak time tu bilik sebelah ada budak lain sedang cuci luka.. Menjerit2 la... Pastu mak budak cina tu ada tp anak die tengah tido. Die tanye kenapa budak tu menjerit2.. Aku cakap die tengah cuci luka.. Lepas tu Die cakap.. Anak saya.. Xde bising2 punye.. Die tahan sakit.. Aku pun.. Ok ah.. Bgus ah xbising.. Aku tido balik.. Petang tu aku bangun tengok2 die tengah sembang dgn anak die bahasa isyarat!!! Anak die bisu patut ah tak bising!!!!! Adoi.. Hahahaha..., lepas tu aku penah duduk sebelah banduan dan depan aku time tu bekas banduan jugak.. Alamak.. Risau pun ada.. Diorg nye topic sembang pulak.. Pasal dadah, dan beberapa orang penjenayah dalam malaysia(otai2 la).... So aku diam2 aje ah.. Malas nk ambik port! Tp aku slalu kena pau biskut dgn banduan ni plak.. Menyampah je.. Lepas tu si banduan ni mmg xmalu.. Asal ada je ahli keluarga yang teman pesakit bedekatan die, pagi2 banduan ni cakap.. Nak turun bawah ke? Tompang beli nasi lemak eh.. Ala seringgit setengah je...(die xbg duit pun ok).. lepas tu..

Nurse2 wad 5C Ortopedic sungai buloh memang terbaik ah.. Mmg friendly la.. Mungkin jgk sbb aku lama duduk dalam tu kot. Siap bagi nama penyakit baru lagi yang aku hidapi iaitu "manjalitis" maksudnye.. Aku ni manja sangat.. Tp.. Aku xmanje sbrnye.. Sakit.. Hahahaha...... And2.. Bestnye wad 5C ni ada student2 nurse.. Yeppy!!!!!! Hahaha... Duduk wad hati mesti Lacoste... Hehe... Jiran2 aku kat wad bnyk la yg jealous sbb student2 ni suke lepak area2 katil aku.. Tp sbrnye diorg lepak ctu sebab kat katil aku la port paling clear dari cikgu diorg(kire nk ponteng la diorg) so lepak tepi aku.. Org lain dah salah anggap.. Ish2.. Lepas tu.. Doctor2 housemen pun best jugak.. Semua still muda so mcm boleh je "sembang".. Contohnya diorg boleh tanya score kesakitan antara 1 sampai 10, 10 paling sakit.. Aku pun.. Score btoi2 la.. 14/0.. Hahaha.....Best la.. And2... pukul 6 pg mcm tu la time doc2 ni ambik darah kan.. Mula la aku mengada2.. Xnak bg tangan la.. Merungut2 la.... Sakit konon2 kene cucuk..(tp tipu la kalu org yg selalu kena cucuk cakap dah lali sbb bile banyak kali kene cucuk, otot2 kita akan jadi sakit sbb bnyk kali sgt kena cucuk... So xkan ade unsur dah lali) Hahahaha... Tp best la "sembang2" disubuh2 hari dgn doc2 terbabit..

lepas tu hari paling tak best is hari isnin bila doc buat grand round dimana doc2 pakar akan follow buat round tgk luka2 yg ada sambil ajar doc2 housement2 ni, dan selalunya habis round tu pukul 1 keatas.. so bukak luka pukul 8.30 pG, doc datang tengok pkoi 1.. Jd dh bukak2 luka xboleh gerak la kn.. Mmg tak best..

lepas tu sampai 31/12/09 adalah hari aku pembedahan tampal kulit.. Saat2 yang aku tunggu sebab syarat untuk aku keluar hospital adalah kene buat pembedahan.. Sebab kedua aku tunggu pembedahan ni adalah kerana sudah 2 kali pembedahan aku tak jadi sebab ade kes lagi penting kene buat.. So aku kene tunda2.. Jadi pada 31/12/09 tu.. Memang menjadi hari yang sempurna dan penutup tahun la...

Lepas 12 hari lepas pembedahan aku pun dah keluar dari wad dan berat badan aku telah turun!!!! 10kg. Muhahahaa.. Tp malangnye bile balik rumah dan naik 3 kg balik.. Adoi.. Hahaha... Tapi apa2 pun wad 5C ortopedik TERBAIK!!!! Dan aku akan kembali utk belanje staff 5C makan ok(lepas dan sembuh la) dan aku telah bernazar untuk botak kan kepala lepas 100% sembuh..(kalu botak kali ni adalah 1st time aku botak seumur hidup aku sbb aku xpernah botak kepala sblom ni.. Kire pengorbanan besar la ni)..
Hehehe.

Sehingga kini AKU MASIH MC DIRUMAH

The end....



peha aku sebelum tampa kulit








selepas tampal kulit, tapi masih belum sembuh dan kering.

7 comments:

nurasyiqinabas said...

waaa...best2...insaf sket bace..hehe

simplyFIFY said...

aku nk nanges tgk ko..sumpah!!

adyzaa said...

nasib baik bkn hamba yg membuat dressing kpd tuan hamba..haha~

adyzaa said...

TUMPANG IKLAN YER>>

Assalamualaikum wbt everyone..

PROMOTE IKLAN SAJA BOLEH DAPAT DUIT!! 100% PERCUMA!! TIADA MODAL DI PERLUKAN…HANYA PERLU PROMOSIKAN IKLAN INI DI LAMAN-LAMAN WEB ATAUPUN DIMANA-MANA SAHAJA… SUNGGUH MUDAH…

CARANYA MUDAH SAHAJA…
hanya klik web nii..
http://www.catcheye.com.my/?r=64732

KEMUDIAN…
1) Klik “Join Catcheye”
2) Sing Up – Isi maklumat Peribadi seperti Nama, No. I/c dan Alamat Tetap.
(alamat penting untuk proses Penghantaran Cekbayaran upahan anda)
3) Jawab 3 soalan Catcheye dgn betul. (pendaftaran tidak berjaya jika jawapan anda salah)
Soalan 1 jawapan A
Soalan 2 jawapan B
Soalan 3 jawapan A
4) Kemudian klik SING IN, masukkan email dan password anda dgn betul.
5) Pendaftaran sekali telah memasukkan RM1.00 dalam reward PANEL anda.

SUNGGUH MUDAH KAN!!!
1) Setelah pendaftaran berjaya, mulalah mempromosikan LINK URL
anda kepada sesiapa sahaja.. melalui YM. EMAIL, FACE BOOK, MY SPACEdan sebagainya…
2) Hanya sekali link anda dilawati, REWARD PANEL anda akan bertambah.
3) Sebulan anda boleh dapat RM3,030.00PROMOSIKAN LINK URL anda sahaja….
4)Apabila REWARD PANEL anda telah mencapai RM50.00, satu cek RM50.00LINK URL anda sehingga ia bertambah. hanya akan dipos kepada anda. Teruskan mempromosi link URL anda sehingga ia bertambah….

IA SUNGGUH MUDAH DAN 100%PERCUMA! HANYA USAHA DIPERLUKAN!!!… BANTU DIRI SENDIRI UNTUKBERJAYA… TIADA KEJAYAAN TANPA USAHA…
http://www.catcheye.com.my/?r=64732

Qaiza said...

ayah saya juga tampal kulit...memg lambat sembuh...skrg beliau sapu minyak kelapa dara. minyak kelapa dara dapat mengeringkan luka tersebut dengan cepat

Unknown said...

Saya merupakan salah seorang patient ward 5d sg buloh saya kena excident dan mengalami pembedahan selama 2 x termasuk tampal kulit. Agak pedih la first time buke balutan..sekarang ni masih follow up tuk cuci luke kat tmpat tampal kulit n ambil kulit tp masih xkering..brpe lm ms nk kering n bgaimana process penampalan kulit tu?

Unknown said...

bro. sakit tak tampal kulit ? sya pun excident jugak. lagi 2 minggu maybe kena tampal kulit dekat kaki.mcm mana awak boleh tahan duk 2 bulan dlm hospital? saya duduk 7 hari pun dah tak tahan. tiap hari saya nangis sampai saya pernah ckp saya nk potong kaki dekat dokter. meroyan jugk kakak sya dengar. dengan dia sekali pun nangis bila dgr saya ckp mcm tu..