Saturday, February 21, 2009

scooter oh scooter..


hellow fellow friends... last friday my scooter buat hal lagi.. biadap punye scooter.... this time.. aku xsure kenape sebab ade ditepi jalan raya lagi kt area selayang.. cerita bermula begini.. smalam aku dok blk mcm biase.. aku akan dari ampang tu akan melalui ampang-melwati/wangsa maju-gombak-selayang-kepong-manjalara-damansara-sg Buloh... tapi.. ape bila sampai jek kat area selayang smalam.. tibe2.. rpm motor aku menggila.. naik turun sesuke hatinye.. dah la time tu kat lorong ketiga dgn kelajuan 100++km/h.. dgn kelam kabutnye aku terus ke kiri jalan raya.. dan berhenti.. lepas berhenti engin pun berhenti tiba2.... dan xboleh nak start semula.....lepas tu ape lagi.. terpaksa menolak moto ketempat yang selamat skit la... tolak punye tolak.. dlm tgh tolak tuh.. ade yg lalu sambil weng...weng.. membakar engin moto mereka sebelah aku.. ade kereta yg lalu sambil hon.. bagus2... jd kat korang balik baru tau!! hehhe.. emm.. lepas letak la kat dlm 1 kawasan yang selamat... time tuh dah pukoi 6.40 ptg.. check minyak engin.. ade lagi.. tp kurang la kn(sgt sikit).. aku pun amik keputusan.. pergi beli minyak.. hitam la.. nak cari minyak engin tu kene la pi kedai moto.. mak ai.. jauhnye... 25 minit perjalanan.. kedai pon dah tutup separuh... tp sempat la beli minyak engin.. tp mahal gile la plak.. slalunye harga minyak engin tu dlm Rm18.. tp kalu ni harga die RM27... sbb die kate ini brand bagoi punye.. disebab kn xde pilihan... beli la jgk.. dah la dlm wallet mmg ade Rm34 jek.. sbb benda xterjangka kn...heem...lepas tu blk sume la kt scooter.. isi la minyak engin.. but!!! still same(tp dah boleh start la)... may b skang salahnye spark plug.. sbb mcm missfire time nk bergerak.. so mmg terpaksa tinggal tepi jalan la.. call bpk.. die kate jalan jem(mmg jem la time org blk kerja nih) so untuk mengelakkan aku sampai rumah lambat... aku pun jalan la dari selayang ke kepong.. perjalanan sejauh lebih kurang 5km.. jauh beb.. tp xpe.. sbb jalannye mendatar.. buat pengetahuan korang jalan tu mmg xde bus or teksi lalu.. hanye ade kerderaan persendirian jek.. jadinye.. terus la berjalan.... lepas tu.. sampai la ke kepong.. satu kawasan yang aku sangat biase sbb dulu selama 2 tahun aku 2syen kat kawasan ctu... so ingat nk blk naik bus jek.. sbb mmg mase skolah dok pi 2syen naik bus... so xde hal la.... tp bpk call cakap nk sampai dah.. so tunggu la... tadaaa.... sampai rumah pkoi 9 lebih mlm.... terima kasih la scooter aku kn...
last month rosak jgk.. dah bayar Rm470... december-januari ari tu,.. kene Rm358... sume ni terjadi mungkin kerana perjalanan aku ke tempat kerja hari2 tu yg agak jauh.. that y slalu ade problem.. heem.. ini membuat kan aku lebih bersemangat nak beli kereta..... scooter oh scooter.. perbelanjaan kau lagi banyak dari aku ko tau???? xkan la aku kene abis kn duit aku kat kau jek??? aku pun nk simpan duit jgk!!!!!,,, nk beli kereta ke.. nak kawin ke.. kn... heeemmm.. scooter oh scooter.... dan INi la dikatan kan asam HARAM kehidupan... bahaha..
*muzal suh beli kuda xpun kereta kebal....

4 comments:

Hanna Hussein said...

kesiannye:(

inteq7 said...

sedih dgr.. ari tu masa adik balik kan, nak gurau pun takut... haha... mcm rimau je muka... sian.. kalau ada awek kan, boleh ngadu... ha... eh ade ke? ade kot... ;p

Anonymous said...

ala2 sian dier....
asyik nak bela jer yg rosak tu... apa kata beli kete baru?! heehee :D

MC~PHAT DONALD said...

kepade hanna.. terima kasih.. terbukti awk mempunyai hati dan perasaan.. awk pernah rase kesian jgk kn.. sbb nye ade jek org xpernah rase kesian kt org lain..
hehehe..

kepade kak fadteen... emm.. ala.. gurau jek.. org ok.. xde hal la.. muke mcm rimau pun.. hatinye lembut.. hahahah... awek??? xde lah.. mane ade.. single mingle lagi nih.. heheheh xdenye nak ngadu2 kt org lain.. sbb kene marah blk nanti...(maklum la insan tu xde hati dan perasaan)

and last to jajaohgon.. sejak bile aku ad kate?? hahaha dah tentu la aku cerita pasal scooter.. kn?? ehheh mcm mane nk beli kate bru sedang kn yg lame pun xde.. hehehe..