Sunday, May 24, 2009

life.....(^_^)

hello fellow friends.. kehidupan last week sangat sukar.. dari tempat kerja dan terus membabitkan kehidupan... sgt penat.. and last friday aku dah buat satu kesilapan.. yang menjerumus kearah menyebabkan aku punye kreadibility terganggu dan menjatuhkan repotasi.. ini kerana masalah yang disebabkan kelalaian aku.. kelalaian yang terdorong dari desakan banyak pihak dari sebelah opis aku.. dan tidak ada kerja sama dari pihak opis yg satu lagi.. aku sebagai orang tengah sangat tertekan... lebih kurang mcm.... saye kene push.. than saya nak push orang sana tak boleh.. so.. saya yang tertekan.. keadaan menjadi kelamkabut pada hari jumaat dan menyebabkan aku meluluskan loan yg xaprove lagi.. so benda dah jalan. semua jadi salah aku sebab aku yg luluskan.. tp disebalik kesalahan aku.. banyak faktor yang menyebabkan aku buat silap.. sangat stress... esok sahaja penentu...(siapa jek boleh buat kesilapan begitu disaat macam tu).. so.. xtau la mcm mane esok...

ok.. soal nak buat baik berpada2 pulak... pernah tak anda cuba buat baik..(menolong) tapi the endnye.. makan diri.. dan mendorong diri kearah kesusahan yanng melampau.. sekarang saya agak berfikir banyak kali apabila nak menolong orang... memang niat sgt ikhlas.. tanpa mintak sebarang balasan.. but bile jadi benda tak betol benda yang kite tolong...(walaupun benda tu memang bukan kesalahan kita)... kita jadi orang yang bertanggung jawab keatas kegagalan tu sebab kita yang menolong..(bertanggung jawab la).. agak serik skang..

Dan pernahkah anda mengalami... bile perlu dicari.. bile xperlu dilupai.. sering terjadi dalam kehidupan.. tapi kadang2.. bile benda penting yang kite perlukan... tak siapa yang membantu atau peduli.. adakah anda start berfikir.. perh... mereka ni lupe ah... saat aku perlukan korang... semua chow kn??? mcm tu.. pernah??? biasa la kan... kehidupan... (saat itu anda akan start berfikir.. adakah aku ini seseorang dalam diri mereka atau hanya boneka dan hanya gunaan sahaja???)(ini memang berlaku dalam kehidupan ye semua)

so.. cukup buat ketika ini... esok hari yang agak menakutkan kerana akan perlu bertanggung jawab atas kesalahan sendiri yang disumbangkan oleh pelbagai pihak...

1 comments:

nurasyiqinabas said...

emm..try la ckp elok2 dgn bos ey..sian ko..jgn lupe cite kat aku..