Tuesday, July 15, 2008

appreciate

hallo kwn2 yg sentiase menjenguk blog yg xupdate2 nih, thanks..
sejak sekian lame aku x update ni sebab sebok kerja n ade la hal yg menyebabkn aku terlupa yg aku ade memiliki sebuah blog.
tp hari ni aku akan menekan key board ni untuk kesekian kalinye..

menghargai?? adekah anda menghargai ape yg ade disekeliling anda?? pekerjaan anda?? peluang belajar?? kenderaan anda?? dan paling penting adalah org disekeliling anda yg mempunyai hati dan perasaan yg perlu dijaga?????

hidup ni xde yg perfect, sume pernah terlupa. tp bagi yg bekorban, die xkn lupa pengorbanan yg die pernah lakukan untuk seseorg yg die ambik berat(that y die berkorban, sbb individu itu adalah seserorg bg die)

pernah ke korang terfikir kenape korang dibantu oleh kawan2???? mesti la sbb korang sebahagian dari hidup KAMI kn?? sbb tu la tolong, sbb bermakna,kamu ade lah seseorg bg KAMI..atau AKU bahase yg btoinye..

tp sungguh kecewa individu terbabit apabila pengorbanan yg die lakukan terhadap seseorg, tetapi seseorg tersebut tidak pernah sedar semua itu. dan lebih kecewa lagi apabila seseorg yg pernah ditolong tersebut bersikap biadap dan kurang ajar.. mmg sakit hati ok...

mengikut pengalaman saya, mmg ramai la yg bersikap demikian, walau macam mane tolong pun the end nye, aku jgk mati, aku jgk yg kene, aku jgk yg sakit hati... tp bile susah cari aku balik, menagis,meronta2,tekanan la,xboleh handle la, sampai aku kene pujuk,kene dgr cerita korang, (tp itu sume aku xkisah sbb korang penting dlm hidup aku) tp bile korang time tgh happy(aku xkisah la korang buat tatau kt aku ke kn) tp sesetengah kamu amat biadap... sampai nampak aku pun xtegur, itu pun aku xkisah la sbb aku bkn hidup pkai duit kamu pun. tp bile aku dah tegur kamu, kamu ckp sorry xkenal tu sgt kureng ok(sbb ko mase tu ngan bf kamu kn) tu yg buat xkenai aku tu kn..


jd lepas ni.. pls... jgn cr aku lagi la bile ko susah...(tp mesti aku xboleh kn sbb bile korang ade masalah, masalah korang jd masalah aku jgk, mesti aku nk terjebak dlm masalah korang kn??? sbb aku xboleh tgk kwn2 susah n bermasalah.. dan aku xsuke tgk kawan2 aku terkapai2.

tp 1 hari korang akan sedar dan faham jgk pengorbanan aku bile aku dah xde dkt sekitar korang,
Life change. People change,Things change......

p/s: aku bukan nak balasan tp aku nk dihargai sikit je ok... tp aku akan cube tidak bantu kamu lagi wahai manusia yg tidak pandai menghargai.

peace out.

0 comments: