Wednesday, July 16, 2008

Pagi Yang Hujan.
















Rakan2 sekalian, pada hari yg bertarikh 16.7.08, adelah tarikh keramat ape bila hari ni roadtax N Insurance moto aku tamat tempoh. hahahah.. tp cerita yg sebenarnye pagi ni ujan lebat...

hujan yg lebat menyebab kan aku nk gerak pg tempat kerja pun terbartas.. selalu aku akan bergerak pd pkoi 9.10 minit pagi untuk ke tempat kerja untuk sampai tepat pkoi 10 pg(masuk kerja la kn)

tp die sebab kn hari ni hujan, aku kene tunggu la sehingga hujan ni berhenti dulu. tepat pkoi 9.46, hujan dh berhenti kt SG Buloh, so aku pun gerak.... gerak punye gerak sampai jek kt kawasan perinustrian subang hujan kembali melande perasaan ku tidak salah lagi la apebile jaket adidas aku dah start basah, so aku berhenti la kt 1 kedai mamak, tp masalahnye. mamak ni tutup??
ape kejadahnye pg tutup waktu hujan, aku nk minum pun susah tau. hahahha.. dah la tulih bukak 24 jam.
dok duduk2.. boring so aku pi la 7E sblah tu tgk ape yg best nk mkn, tibe2 aku jump la yogurt.(yougurt baik untuk perut ) tp mahal lebih 30sen dr harge kedai biase. pastu nampak awek lalu pakai payung. so nk membukti kn tempat tu hujan aku pun snap la 1 pic die dok jalan pakai payung, lepas tu die pun masuk kawasan kedai sbb ujan lebat kn, so aku snap 1 lg pic die dr blakang. hahahahah(rase seperti pengintai tau amik pic org dr blakang) hahahah...

Lepas tu ujan reda skit, aku pun gerak la.. xsampai 1 kM perjalanan ujan lebat balik, tp nasib baik jumpe kedai mamak yg bukak (sedar diri ok mamak ni sbb die bkk kedai) so oder la roti telur n nescafe tarik(tp manis la pulak airnye).. lepas tu dah dlm pkoi 11.13 pg aku pun gerak la merempuh hujan yg renyai2 kn... tp perasaan aku berubah ape bile aku masuk jek highway guthre hujan yg kene kt tgn aku dah makin tajam n sakit(tu maknenye hujan dah makin lebat semula) aku pun berenti la bawah jambatan kt highway tu( bawah jambatan tp line motor ok kalu berhenti sbb resiko nk kene rempuh lori agak kurang la) pkoi 11.38 aku pun gerak semula terus ke sec 7 tp dlm mase yg same sbnarnye hujan jgk tp aku kene masuk kerja jgk kn. so kene la redah. sampai sec7 pkoi 12 tgh hari...

: basah kuyup, sbb xde baju ujan, dah la xberape sihat sbb dmam xok lg.. kene ujan plak.... may be boleh flat esok kot.
heeem
minyak moto aku jimat ok hari nih sbb bwk slow(sbb ade seseorg ckp bwk slow2 ingat lah org tersyg kn, so aku pun ikot la) hehehe.. lagi pun byk berhenti kn, that y jimat skit minyak aku..
tu la cerita untuk pg yg sejuk...
tata.
=)











0 comments: