Monday, August 4, 2008

bro aku ade kerja dah untuk ko.....

emm

jumaat, hari yang same aku pg interview. pukul 7 ptg. seorang kawan karip dr skolah dulu call. bro skang dah ade kerja kosong dah kt tempat kerja aku, (mmg ade interview dgn company die sblom, ni tp skang bru call.. mmg Alhamdulilah la kn sbb bru pg td aku bengang dgn interview. ptg ni ade rezeki plak kn... tp ade 1 masalah lagi ape bile aku kena start kerja pada 4 hari bulan sedang kn pada mase ini aku masih staf tempat kerja(kedai comp), mcm mane aku nk ckp nih dhn bos aku??
saat akhir ok nk berenti mcm tu jek... xsempat bos aku cr penganti... aku pun pening lagi la... mcm mane nk ckp ngan bos,kalu aku xterima kerja tersebut melepas aku!! tp bos aku skang ni dah mcm member aku dah.. mcm mane aku nk ckp aku nk berenti dgn mase yg singat?? siap mcm xde notis??

pada mase tersebut... aku pun mintak la pendapat sahabat2 rapat aku membantu.. amer la 1st jd mangsa.. selepas tu cik nurul a.k.a kak long saya la plak kene menjadi buah fikiran aku untuk aku tempuh bende nih...

esoknye sabtu. aku kerja mcm biase... dlm pkoi 1 tgh hari bos xdtg2... aku pun call, bos ko dtg tak hari nih?? aku ade bende penting nk ckp nih.. die pun jwb.. dtg2.. ptg skit sblom pkoi 7.. ok2...
pastu pkoi5.30 ptg aku risau lagi.. aku pun call.. pastu die ckp nk dtg dah... pastu bp minit pastu die dtg....

die masuk jek kedai.. dah bg salam ape sume...(aku nk terang kt die slow la kn supaye xterkerjut)
tp!!!!! die ckp dulu mcm ni,.. "biar aku teka, today is your last day kn?????"
aku ngan terkejutnye,.. ha!!! mcm mane ko tau??? die pun balas la... aku tau la.. aku dah bp kali kerja ngan org.. dah bp kali aku berhenti..... aku tau tanda2 org nk berenti...(die ckp same jgk la mcm org nk mati ade tande2nye)
hahhahah..

aku pun xjd la nk terang2 panjang2 n slow2... die kate.. ko pg la..
mungkin ni batu loncatan ko... aku xde hal la...
pastu die bg duit gaji aku untuk hari tu...(siap lebih lagi ok die kate hadiah) than die ckp slamat berjaya la ok..
aku pun.. serah kn la balik kunci kedai yg aku telah pegang selama 6 bulan itu....

terima kasih to mr Aqily kerana melayan aku seperti kawan dan bukannye pekerja.. anda seorang bos yang baik ok.....

thanks bro....

buat kawan2.. nanti kan la update lagi, sewaktu aku 1st day kerja ditempat baru....
cuak ok....
hehehe
chow..

p/s: mmg sedih ok nk tinggal kn kedai tu sbb aku lah satu2 nye yg kerja kt ctu kn, aku la yg susun barang2 tu sume, aku la bukak shuttle2 tu, comp yg aku guna, sume itu kenangan aku xkan lupe, sgt sedih jgk la sbb selama ni aku dan kedai bagai kn kulit dan isi ok... sad gle.. tp untuk maju kehadapan aku kene jgk buat..

0 comments: